Praktische Reisinformatie & Veelgestelde Vragen

Vragen over jouw coronavoucher?

Hieronder bundelen we de 6 meest gestelde vragen over de coronavouchers.

Meer vragen?

Reisdocumenten & reisadvies

Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vind je de meest actuele informatie omtrent de benodigde reisdocumenten en het reisadvies van de Belgische overheid.

Voor meer info verwijzen we naar de informatie voor reizigers opgesteld door de FOD Economie.

Alle Belgen worden aangeraden om hun reis te registreren via www.travellersonline.diplomatie.be.

Gezondheid & inentingen

Als je op (verre) reis vertrekt, contacteer je best je huisarts voor meer informatie over te nemen gezondheidsmaatregelen.

Voor meer informatie kan je altijd terecht op:

Reisverzekering

Een goede reisverzekering is absoluut noodzakelijk als je reist. Mocht je geen bijstands- en/of annulatieverzekering hebben, vraag er ons zeker naar. We helpen je graag persoonlijk verder.

De 6 meest gestelde vragen over de coronavouchers (laatst aangepast op 4 november 2020)

Wat is de waarde van mijn voucher?

De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door jou betaalde reissom behalve de polis van de verzekeringen.

Hoe lang is de voucher geldig?

Je hebt één jaar de tijd, vanaf het moment van uitgifte, om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan en zolang de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt.

Hoe kan ik een reis betalen met mijn coronavoucher?

De coronavouchers uitgegeven of ontvangen via ons kantoor kan je enkel inwisselen voor een nieuwe boeking via het kantoor. Is de waarde van de nieuw geboekte reis kleiner dan de coronavoucher? Dan ontvang je een restvoucher voor een nieuwe boeking.

Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?

Terugbetaling van de coronavoucher kan pas na een jaar na uitgifte, op voorwaarde dat je de voucher niet hebt gebruikt. Gedurende dat jaar, kan je de voucher wel inzetten om een nieuwe vakantie bij TUI te boeken. Na de aanvraag heeft de touroperator zes maanden tijd om de effectieve terugbetaling uit te voeren.

Voucher verloren of niet ontvangen?

Geen probleem, op kantoor hebben we een kopie van alle uitgegeven vouchers. Neem gerust contact op en we bezorgen je een duplicaat.

Kan ik de voucher inwisselen voor een boeking via de site?

Dat lukt niet. De vouchers uitgegeven via ons kantoor kan je enkel terug inwisselen via het reisbureau. Zo koop je lokaal en kan je rekenen op onze jarenlange ervaring en service. Neem contact op via mail (info@realtravel.be) of telefoon (056 51 47 16) voor al je verdere vragen.